آموزش کامل ارسال موقعیت مکانی (لوکیشن) در واتساپ

4 سال پیش

یکی از ابزارهای مفید در واتساپ ارسال و به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران است. با این کار میتوانید آدرس مکانی را برای دیگران ارسال کنید و آنها را به راحتی به مکان مورد نظر هدایت کنید.
در واتساپ گزینه ارسال موقعت مکانی پنهان است بنابر این با توجه به ادامه آموزش چگونگی ارسال موقعیت مکانی را خواهید آموخت.

لازم به ذکر است که این ویژگی در واتساپ وب (WhatsApp Web) کار نمیکند بنابر این میتوانید تنها زمانی که از برنامه اندرویدی یا ios واتساپ استفاده میکنید مکان خود را به اشتراک بگذارید.


چگونگی به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد چت فرد یا گروهی که قصد ارسال موقعیت مکانی خود در آنجا را دارید ، وارد شوید.
در کادر متن پایین صفحه بر روی سنجاق (Attach) ضربه بزنید.

سنجاق (Attach)

در منو های باز شده گزینه های مختلفی برای ارسال فایل ، گرفتن عکس ، انتخاب عکس و ویدئو از گالری ، ارسال موزیک و ارسال موقعیت مکانی را مشاهده خواهید کرد.
بر روی Location ضربه بزنید.

چنانچه location گوشی شما روشن نباشد از شما سوالی مبنی بر روی کردن موقعیت مکانی پرسیده خواهد شد ، برای ادامه کار بر ریو CONTINUE ضربه بزنید.

در مرحله بعدی بسته به گوشی از شما ممکن است سوالی بر تایید استفاده از موقعیت مکانی پرسیده شود که بر روی ALLOW ضربه بزنید.

در حال حاضر شما لیستی از مکان هایی که قادر به اشتراک گذاری آنها هستید را مشاهده خواهید کرد.

ارسال موقعیت فعلی خود

برای اینکه موقعیت فعلی خود را بخواهید ارسال کنید باید بر روی Send your current location ضربه بزنید.

ارسال موقعیت مکانی دیگر

برای رفتن به موقعیتی دیگر میتوانید از نقشه بالای صفحه به مکان مورد نظر حرکت کنید ، همچنین برای جستجو یک مکان کافی است بر روی علامت ضربه بین ضربه زده و مکان مورد نظر را بنویسید.

برای ارسال یک موقعیت دیگر که در مکان شما نیست بر روی علامت مربع از گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

صفحه را جابجا کنید تا نقطه قرمز رنگ در مکان مورد نظر شما قرار گیرد ، هم اکنون بر روی Send this location ضربه بزنید.


ارسال موقعیت مکانی به طور زنده (Share Live Location)

یکی از قابلیت های جذاب واتساپ ارسال موقعیت مکانی به صورت زنده است ، توسط این قابلیت میتوانید موقعیت مکانی خود را به طور زنده به اطلاع فرد یا افرادی برسانید.
این کار در واتساپ تحت عنوان Share Live Location انجام خواهید شد ، در صفحه Send Location بر روی Share Live Location ضربه بزنید.

ارسال موقعیت مکانی به طور زنده (Share Live Location)

اگر از شما سوالی پرسیده شد بر روی CONTINUE ضربه بزنید.

ارسال موقعیت مکانی به طور زنده (Share Live Location)

هم اکنون تصویر پروفایل شما بر روی نقشه قرار خواهد گرفت که نشان از موقعیت فعلی شما است.
در قسمت پایین مشخص کنید که تا چند دقیقه یا ساعت موقعیت مکانی شما در اختیار فرد قرار بگیرد ، به طور مثال ما 15 دقیقه را انتخاب کردیم و در قسمت Add commnet یک توضیح را نوشتیم.
در نهایت بر روی فلش سبز رنگ ضربه بزنید.

ارسال موقعیت مکانی به طور زنده (Share Live Location)

مشاهده میکنید که موقعیت مکانی در صفحه چت شخص مورد نظر ارسال شد ، اما در پایین آن برای توقف نمایش زنده موقعیت مکانی باید بر روی Stop Sharing ضربه بزنید.

ارسال موقعیت مکانی به طور زنده (Share Live Location)

در این مثال شخص مورد نظربه مدت 15 دقیقه میتواند موقعیت مکانی شما را در هر جایی از دنیا به طور زنده رصد کند ، توجه کنید در این مدت باید موقعیت مکانی و اینترنت شما فعال باشد.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin