ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

چگونگی محاسبه رتبه (نرخ تعامل) پیج اینستاگرام

4 سال پیش

اینستاگرام یکی از بسترهای مناسب و محبوب در شبکه های اجاتماعی است که فرصت عالی را برای صاحبان کسب و کارها فراهم کرده تا بتوانند فروش خود را بالا ببرند و در نتیجه به درآمد بیشتری برسند.
برای اندازه گیری کیفیت یک پیج اینستاگرام میزان تعامل کاربران با پیج یک معیار بسیار مهم محسوب میشود که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

نرخ تعامل اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟

میزان یا نرخ تعامل بر اساس تعداد لایک ها و کامنت ها است که بر تعداد فالوئرها تقسیم میشود و سپس در 100 درصد ضرب میشود.
فرمول محاسبه را در زیر مشاهده میکنید :

How to calculate Instagram engagement rate

برخی از ابزارهارهای آنلاین وجود دارند که با وارد کردن نام کاربری اینستاگرام میتوانید به نرخ تعامل آن پی ببرید ، ابزارهایی مانند phlanx و triberr از این نمونه ها هستند.

نرخ تعامل اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟

چه نرخ تعاملی در اینستاگرام مناسب است؟

به عقیده بسیاری نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام از سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر بیشتر است. میزان تعامل در توییتر بین 0.5 تا 1 درصد است و برای فیسبوک این عدد بیشتر از توییتر است.
این درحالی است که نرخ تعامل 3 تا 6 درصدی برای اینستاگرام است.

سطحنرخ تعامل
ضعیفکمتر از 1 درصد
خوببین 1 تا 3.5 درصد
عالیبین 3.5 تا 6 درصد
بسیار عالیبالای 6 درصد

رتبه نرخ تعامل شما میتواند موارد زیادی را مشخص کند ، به طور مثال اگر پیج نرخ تعامل پایین دارد ممکن است به دلیل این باشد که پیج تعداد زیادی فالوئر جعلی دارد.
از طرفی دیگر میزان تعامل زیاد با تعداد نسبتا کمی از فالوئرها نشانگر حضور باکیفیت شماست.
این نشان میدهد که شما با فالوئرهای خود رابطه خوبی برقرار کرده اید، مطالب شما با ارزش هستند و فالوئرهای شما به شما وفادار هستند ، به شما اعتماد دارند و...

میزان مشارکت (نرخ تعامل) عناصر مهمی هستند که برندها و مشاغل برتر را برای همکاری به شما معرفی خواهد کرد. نرخ مشارکت بالا نشان از فالوئرهای وفادار ،واقعی و اعتماد دار به پیج را نشان میدهد.

همانطور که میدانید طیف وسیعی از مشاغل مختلف مانند غذایی ، بهداشت و زیبایی ، مد ، ورزشی و... وجود دارند که هر یک از اینها نرخ تعامل متفاوتی دارند.
طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2019 همانطور که در زیر نشان داده شده است پایین ترین و بالاترین نرخ تعامل در انواع کسب و کارها را مشاهده میکنید :

چه نرخ تعاملی در اینستاگرام مناسب است؟

چگونه نرخ تعامل پیج خود را بالا ببریم؟

اگر میخواهید برند تجاری خود را از طریق اینستاگرام به بازار معرفی و عرضه کنید باید بدانید که رقابت در اینستاگرام شدید است.
شما باید وقت خود را گذاشته و تلاش زیادی کنید تا نرخ تعامل خود را بالا ببرید ، نکات زیر در این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد :

  • یک تصویر پروفایل جذاب انتخاب کنید.
  • بیوگرافی پیج خود را کامل پُر کنید.
  • اخبار داغ روزانه مربوط به صنعت خود را به اشتراک بگذارید (خصوصا در استوری).
  • کپشن های با ارزشی را در پست ها بنویسد.
  • بهترین زمان را برای انتشار پست های خود انتخاب کنید.
  • به نظرات کاربران پاسخ دهید.
  • در دایرکت با کاربران خود در ارتباط باشید.
  • لیستی از اهداف را تهیه کنید و هر از چند گاهی آنها را دنبال کنید.
  • به هشتگ ها توجه ویژه ای داشته باشید.


نرخ تعامل 9 در اینستاگرام به چه معناست؟

یک مقیاس شناسخته شده در بین کاربران اینستاگرام وجود دارد که از 1 تا 10 متغیر است و نشان میدهد که یک پروفایل بر اساس عوامل مختلف چه میانگینی دارد ، به عنوان مثال اگر میزان 3 را داشته باشید به شما Ugly گفته میشود که وضعیت خوبی نیست اما هرچه نرخ بالاتر باشد پیج جذابتری را معرفی میکند.
اگر میزان 9 باشید ، بدین معنی است که فالوئرهای زیادی دارید و میزان نامزدی خوبی دارید.
هر یک از رتبه ها شامل نام هایی است که در زیر مشاهده میکنید :

نرخ تعامل 9 در اینستاگرام به چه معناست؟

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin