رفع مشکلات و خطاهای وارد نشدن به جیمیل (Gmail) و خطا همگام سازی Waiting for Sync

4 سال پیش

زمانی که پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی در بین مردم محبوبیت پیدا کردند ورود کاربران به سایت هایی همچون جیمیل کمتر شده است. اما نمیتوان جیمیل را انکار کرد زیرا هم اکنون هم یکی از ابزارهای مهم و پر کاربرد محسوب میشود.
زمانی که وارد جیمیل میشوید باید کمی صبر کنید تا وارد صفحه اصلی جیمیل شوید که معمولا با پیغام های Waiting for sync و Loading Gmail نمایش داده میشود.
اگر در هنگام باز کردن جیمیل با خطاهای مختلفی برخورد کردید ، نتوانستید وارد جیمیل شوید یا پیغام همگام سازی Waiting for sync به صورت ثابت نمایش داده شد باید این مقاله را مطالعه کنید.
قبل از شروع هر کاری فرض ما بر این است که شما اینترنت (گوشی ، وای فای) خود را بررسی کرده اید ، حالت پرواز خاموش است و گوشی خود را یکبار ریستارت کرده اید.
اگر خطاها را در مرورگر مشاهده میکنید از برنامه Gmail در گوشی خود استفاده کنید.


1) بررسی سرورهای جیمیل

بررسی سرورهای جیمیل

ما ابزاری در سایت امیگو دات آی داریم که میتواند پایداری انواع برنامه ها و سایت ها را بررسی کند ، ممکن است دلیل مشکلات جیمیل بخاطر قطعی سرورهای آن در سطح جهانی باشد که باید این مورد را بررسی کنید.
بنابر این در ابتدا اینجا کلیک کنید تا وارد صفحه بررسی سرور جیمیل شوید ، اگر مشکلی در سرورهای جیمیل گزارش نشده است به سراغ راه حل های بعدی این مقاله بروید در غیر اینصورت باید صبر کنید تا سرور پایدار شود.


2) برنامه را بروزرسانی کنید

همیشه سعی کنید که از جدیدترین نسخه برنامه ها استفاده کنید زیرا مشکلات قبلی برنامه حل شده و امکانات جدیدیتری به آن اضافه میشود ، اگر بروزرسانی جدید در گوگل پلی یا اپ استور مشاهده کردید برنامه Gmail را حتما بروزرسانی کنید.


3) Sync دستی

اگر با خطای Waiting for Sync در جیمیل برخورد کردید راه حل بعدی این است که آنرا به صورت دستی همگام سازی کنید.
برای همین به تنظیمات بروید و بر روی Sync ضربه بزنید.
Google را از لیست برنامه ها انتخاب کنید.

Sync دستی

در اینجا تمامی برنامه های نصب شده مربوط به گوگل در گوشی را مشاهده میکنید ، بر روی Gmail ضربه بزنید و سپس در پایین صفحه بر روی More ضربه بزنید و sync now را انتخاب کنید.

Sync دستی

چند ثانیه ای را صبر کیند.


4) اضافه کردن مجدد حساب کاربری

حذف حساب کاربری گوگل از گوشی و اضافه کردن مجدد آن میتواند به شما کمک کننده باشد.
به تنظیمات گشوی خود بروید و همان مراحل گفته شده در راه حل قبلی را طی کنید ، یعنی وارد Sync شوید و Google را انتخاب کنید.
بر روی More ضربه بزنید و اینبار Remove account را انتخاب کنید.

اضافه کردن مجدد حساب کاربری

مجدد حساب کاربری خود را از همان صفحه اضافه کنید.


5) داده های قدیمی

داده های قدیمی به راحتی میتوانند خراب شوند و باعث بروز مشکلات و خطاهای مختلفی شوند. این مشکلات در مورد تمامی برنامه های گوگل نیز صادق است.
تنظیمات گوشی را باز کرده و بر روی Manage apps ضربه بزنید و از لیست برنامه ها Gmail را جستجو کنید. این مراحل در گوشی های مختلف متفاوت است مثلا در برخی از نسخه های اندروید شما باید به Apps & notifications > apps بروید.

داده های قدیمی

اگر گزینه Storage را مشاهده میکنید بر روی آن ضربه بزنید.
دکمه Clear data و Clear cache را انتخاب کنید.

داده های قدیمی

پس از انتخاب این دو دکمه باید مجدد به حساب کاربری خود لاگین کنید.


6) دسترسی ها

برنامه ها برای انجام برخی از امور باید دسترسی های لازم را داشته  باشند. از آنجایی که گوگل جزئی جدایی ناپذیر از اندروید است باید دسترسی های آن حتما فعال باشد.
وارد تنظیمات شوید و از طریق راه حل قبلی به مشخصات برنامه Gmail بروید. بر روی App permisiions ضربه بزنید.
بررسی کنید که تمامی دسترسی ها مخصوصا Storage فعال باشند.

دسترسی ها


7) در جیمیل هک شده اید!

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث عدم دسترسی شما به جیمیل شود احتمال هک شدن است ، جیمیل اگر احتمال بدهد که شما هک شده اید ممکن است برخی از اقدامات را برای حفط امنیت انجام دهد که در نتیجه شما با مشکلات و عدم دسترسی به جیمیل برخورد میکنید.
حتما باید بررسی های زیر را انجام دهید :
وارد اینجا شوید و بر روی تب Security کلیک کنید.
بر روی Password کلیک کنید و رمز عبور خود را تغییر دهید.

در جیمیل هک شده اید!

در مرحله بعدی باید بررسی هایی از تنظیمات امنیتی را انجام دهید که برای همین مورد هم از تب Security قسمت Recent security events را انتخاب کنید و تنظیمات امنیتی لازم را فعال کنید.

در جیمیل هک شده اید!

همچنین در قسمت Your devices بررسی کنید که دستگاهی غیر از دستگاه های شما وجود نداشته باشند.

در جیمیل هک شده اید!

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi