چگونگی مشاهده و دریافت ابلاغیه از طریق سامانه ابلاغ قضایی

1397/7/29 09:44

پس از الکترونیکی شدن خدمات قضایی شما قادر هستید تا ابلاغیه های خود را از طریق اینترنت دریافت کنید. چنانچه پیامکی مبنی بر اینکه شما دارای ابلاغیه جدید هستید باید با داشتن کد ملی و رمزشخصی وارد سامانه ابلاغ شده و از ابلاغیه جدید خود مطلع شوید.

اگر شما دارای پرونده جدید هستید باید مقاله " پیگیری و دریافت پرونده قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی " را مطالعه کنید.

در این مقاله آموزش دریافت ابلاغیه از طریق رایانه را خواهیم گفت ، چنانچه از طریق گوشی میخواهید اقدام به دریافت ابلاغیه کنید پیشنهاد میکنیم مقاله " آموزش اپلیکیشن ابلاغ ،دریافت ابلاغ از طریق گوشی (سامانه ثنا) " را مطالعه کنید.


دریافت ابلاغیه

در ابتدا باید وارد سایت www.eblagh.adliran.ir شوید. سعی کنید از مرورگر های کروم یا موزیلا فایرفاکس برای اینکار استفاده کنید.

در صورتی که سایت فوق باز نشد میتوانید از آدرسهای جایگزین (لینک 1 ، لینک 2 ، لینک 3 ، لینک 4) استفاده کنید.

پس از باز شدن صفحه ، کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کنید و بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید (اگر شخصیت حقوقی هستید باید از بالای جعبه متن کد ملی بر گزینه "شخص حقوقی" را انتخاب کنید).

ورود به سامانه ابلاغ

چنانچه کد ملی و رمزشخصی شما صحیح باشد وارد مرحله بعد میشوید ، یک کد موقت برای شماره موبایل صاحب ابلاغ ارسال میشود که باید آنرا وارد کرده و بر روی دکمه "ورود" کلیک کنید. اگر قبلا از رمزموقت استفاده کرده اید آنرا وارد کنید.

دریافت رمز موقت سامانه ابلاغ

چنانچه رمزموقت برای شما ارسال نشد یکبار بر روی لینک "رمز موقت خود را فراموش کرده ام.ارسال مجدد رمز موقت" کلیک کنید.

در داشبورد صفحه اصلی ابلاغ گزینه های متفاوتی را خواهید دید. چنانچه ابلاغیه جدیدی داشته باشید که تاکنون آنرا مشاهده نکرده اید باید بر روی قسمت "ابلاغیه های جدید" کلیک کنید.

همچنین اگر ابلاغیه ای را قبلا مشاهده کرده اید و میخواهید مجدد آنرا باز کنید باید بر روی "ابلاغیه های مشاهده شده" کلیک کنید.

داشبورد سایت ابلاغ

پس از اینکه بر روی هر کدام از آنها کلیک کنید ابلاغیه های مرتبط لیست خواهد شد که شامل شماره ابلاغیه ، شماره پرونده ، موضوع ابلاغیه ، صادر کننده ابلاغیه و... خواهد بود.

برای مشاهده متن کامل ابلاغیه بر روی "مشاهده" کلیک کنید.

دریافت ابلاغیه جدید و مشاهده ابلاغیه های قبلی

در پایین همان صفحه اطلاعات مختصری از ابلاغیه را مشاهده خواهید کرد ، پیشنهاد میکنیم برای چاپ ابلاغیه آنرا به صورت فایل PDF ذخیره کرده و باز کنید. برای همین کار بر روی لینک "دریافت نسخه چاپی ابلاغیه" کلیک کنید.

دریافت ابلاغیه

چنانچه شما ابلاغیه ای داشتید که نتوانستید آنرا پیدا کنید با داشتن شماره ابلاغیه و تاریخ صدور آن میتوانید آنرا بازیابی کنید. برای همین کار از بالای داشبور بر روی "دریافت با شماره" کلیک کنید و پس از پر کردن اطلاعات ابلاغیه مورد نظر را بازیابی کنید.

دریافت ابلاغیه با شماره ابلاغیه

در نهایت پس از اتمام کارتان بر روی "خروج" کلیک کنید.

خروج از سامانه ابلاغ


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin