Ping چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونگی پینگ گرفتن

اگر شما مدت زیادی است در اینترنت فعالیت میکنید یا بازیهای چند نفره آنلاین را انجام میدهید به احتمال زیاد نام پینگ را شنیده باشید ، ممکن است متوجه شوید که پینگ در مواقعی برای تست وجود اینترنت استفاده میشود اما در این مقاله میخواهیم تا مفاهیم و کاربرد Ping را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم.


اصطلاح ping از کجا گرفته میشود؟

اصطلاح ping از کجا گرفته میشود؟

چند تئوری وجود دارد که میتوان گفت نام Ping از آنها گرفته شده است برخی آنرا Packet Internet یا Inter-Network Groper میدانند. اما دانستن ریشه Ping زیاد برای ما اهمیت چندانی ندارد که بخواهیم به طور کامل در مورد آن بحث کنیم.


ping چه کاری انجام میدهد؟

ping چه کاری انجام میدهد؟

هنگامی که یک رایانه به شبکه ای متصل میکنید تلاش میکند که دو کار را انجام دهد اولا اینکه بررسی کند رایانه با سرور قادر به برقراری ارتباط هستند؟ و دوم اینکه اگر هدف شما برقری ارتباط باشد مدت زمانی که طول میکشد تا پاسخ دریافت شود را اندازه گیری کند.

در واقع پینگ برای تعیین ارتباط ، میزان سرعت و زمان برگشت است به طوری که میتوان به وسیله آن فاصله زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه را مورد بررسی قرار داد ، پینک در تمامی سیستم عامل ها قابل پیاده سازی است.


بررسی وضعیت سرور

با استفاده از Ping میتوان وضعیت یک سرور و حل مشکلات مربوط به اتصال آن را بررسی کرد.
شبکه ها معمولا در سرورهای مختلف تشکیل شده اند اگر یکی از آنها Down یا خراب شود یا اینکه بسیار آهسته کار کند میتواند باعث عدم اتصال رایانه ها به سرور شود.
با Ping کردن میتوانید مراحل ارتباطی خود با سرور را بررسی کنید. به عنوان مثال شما زمانی که درخواست باز کردن یک سایت را میکنید تا زمانی که صفحه سایت باز شود وقفه ای اتفاق می افتد که توسط Ping میتوانید این وقفه زمانی ایجاد شده را محسابه و مشاهده کنید.


بررسی زمان پاسخ

بررسی زمان پاسخ

اگر رایانه شما به سرور شبکه متصل است یک تست Ping میتواند به شما بگوید که اتصال شما چقدر خوب است این زمان در میلی ثانیه محاسبه میشود به همین دلیل است که پینگ معمولا سرعت خود را بر حسب ms نمایش میدهد.
هرچه قدر عدد ping کوچکتر باشد میتوان نتیجه گرفت که سرعت و کیفیت بالاتری در اختیار داریم به طور مثال یک پینگ 25ms سریعتر از پینگ 120ms است.
این کار در انجام بازی های ویدیویی آنلاین بسیار کاربرد دارد که هر بازیکن با سرور در ارتباط است.


چگونگی Ping گرفتن

در اینجا میخواهیم تا چگونگی ping گرفتن در سیستم عامل ویندوز را بررسی کنیم.

دکمه های Win+R را همزمان فشار دهید تا Run باز شود سپس cmd را تایپ کرده و اینتر را بفشارید. 

cmd

در cmd قصد داریم تا ping از سایت omigo.ir را بگیریم برای همین ping www.omigo.ir را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

ping

در ابتدا درخواستی مبنی بر ICMP برای سرور مقصد ارسال میشود، اگر درخواست ارسال شده با پاسخ همراه بود یعنی سرور در دسترس است در غیر اینصورت یعنی اینکه سرور در دسترس نیست که به آن تایم اوت (Timeout) میگویند.

در خط اول پاسخ های دریافت شده از اطلاعات URL گرفته شده به همراه آدرس آی پی مرتبط با سرور URL و همچنین اندازه بسته های ارسال شده را نمایش میدهد.


در 4خط بعدی پاسخ های دریافت شده از هر بسته بر اساس میلی ثانیه را نمایش میدهد همچنین پاسخ و مدت زمان باقی مانده یا TTL را نمایش میدهد که به معنی این است که چه مدت زمان طول میکشد که این بسته از بین برود.

در آخرین خطوط نشان میدهد که چه تعداد بسته ارسال و دریافت شده و حداقل و حداکثر و میانگین زمان پاسخ دهی چقدر بوده است به طور مثال در قسمت Packets و Send میزان تعداد بسته ارسال شده را مشاهده میکنید و در Received تعداد بسته ای که از سرور دریافت کرده اید را نشان میدهد ، اگر بسته از از دست رفته باشد در قسمت Lost میتوانید تعدا و همچنین درصد از دست رفته شده را مشاهده کنید. با کمک این دستور میتوان ایرادات شبکه اینترنت خود و همچینن سرور یا هاست را بررسی کنید.

اگر دستور را به صورت ping www.omigo.ir -t وارد کنید به این معنی است که ارسال بسته ها به سرور مقصد به صورت مداوم انجام شود ، در صورتی که t- نباشد در حالت عادی همانطور که دیدید 4 مرتبه ارسال و دریافت بسته ها انجام میگیرد.

معمولا زمان پینگ برای هاست و سرورهای ایران زیر 100ms است.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza