آموزش حذف آپدیت های ویندوز (زمانی که ویندوز بوت نمیشود)

همانطور که میدانید ویندوز 10 به طور خودکار (تقریبا به اجبار) آپدیت های جدید خود را دانلود و نصب میکند ، اغلب این آپدیت ها پس از نصب  مشکلی در ویندوز 10 بوجود نخواهند آورد اما نباید زیاد خوشبین بود زیرا با نصب برخی از آپدیت ها مشکلات زیادی در ویندوز 10 رخ خواهد داد.
پس از آپدیت برای بازگشت به حالت قبلی مجبور هستید که از System Restore استفاده کنید ، با این حال این قابلیت به طور پیشفرض در ویندوز 10 غیرفعال است. اگر به هر دلیلی هم system restore را به صورت دستی فعال کرده اید هیچ راهی برای بازگرداندن سیستم به حالت قبلی وجود ندارد.
خوشبختانه مایکروسافت در آخرین قابلیت های اضافه شده خود به شما اجازه میدهد تا آپدیت ها را از صفحه راه اندازی پیشرفته یا همان بوت ویندوز حذف کنید. در ادامه مقاله چگونگی این کار را بررسی خواهیم کرد.

انواع آپدیت های ویندوز 10

مایکروسافت از زمان ارائه ویندوز 10 آپدیت ها را در دو نوع دسته بندی معرفی کرده است : Quality Updates و Feature .Updates
در واقع برای اینکه بخواهید آپدیت ها را حذف کنید باید این دو نوع آپدیت را تشخیص دهید.
Quality Updates : Quality Updates به عنوان آپدیت های تکمیل کننده محسوب میشوند. تقریبا شما در آخر هر هفته آنها را دریافت خواهید کرد ، این بروزرسانی ها شامل رفع مشکلات امنیتی ، اشکلات مختلف در ویندوز و... است.
شما میتوانید این برورسانی ها را با استفاده از ارقام و KB شناسایی کنید.
Feature Updates : Feature Updates به عنوان آپدیت های مهم ویندوز محسوب میشوند که معمولا دوبار در سال ارائه میشوند. به عناون مثال در ویندوز من نسخه 1809 وجود دارد که نسخه 1903 برای بروزسانی به من پیشنهاد شده است.
این بروزرسانی شامل ویژگی ها و قابلیت های جدید و همچنین بهبود رابط کاربری است.

زمانی که ویندوز بوت نمیشود آپدیت ها را حذف کنید

برای حذف کردن آپدیت ها در زمانی که نمیتوانید از ویندوز خود استفاده کنید باید به صفحه advanced startup settings وارد شوید ، شما میتوانید برای ورود به این صفحه از یک دیسک نصب ویندوز 10 استفاده کنید ، دیسک ویندوز 10 را آماده کنید.
اگر دیسک ویندزو 10 را در اختیار ندارید میتوانید ویندوز 10 را از سایت مایکروسافت دانلود کنید و توسط برنامه Rufus فایل ISO ویندوز را بر روی فلش قرار دهید.

1. در ابتدا دیسک یا فلش نصب ویندوز 10 را وارد رایانه خود کنید ، رایانه خود را با دیسک یا فلش ویندوز 10 بوت کنید و بر روی Next کلیک کنید.

زمانی که ویندوز بوت نمیشود آپدیت ها را حذف کنید

2. از آنجایی که میخواهیم به گزینه های تنظیمات پیشرفته دسترسی داشته باشیم بر روی لینک Repair your computer در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید.

Repair your computer

3. با این کار به صفحه advanced startup screen خواهید رفت. در این صفحه بر روی Troubleshoot کلیک کنید.

Troubleshoot

4. در صفحه Advanced options بر روی Uninstall Updates کلیک کنید.

Uninstall Updates

5. اگر میخواهید تا quality updates را حذف کنید گزینه Uninstall latest quality update را انتخاب کنید ، برای حذف آخرین بروزسانی Uninstall latest feature update را انتخاب کنید.
من قصد حذف feature update را دارم پس گزنیه دوم را انتخاب میکنم.

Uninstall latest quality update ، Uninstall latest feature update

6. هم اکنون یک پیغام تایید از شما پرسیده خواهد شد ، بر روی Uninstall feature update یا Uninstall quality update کلیک کنید.

Uninstall quality update

7. به محض اینکه بر روی دکمه کلیک کردید ویندوز 10 سیستم شما را اسکن کرده و آخرین آپدیت موجود را حذف خواهد کرد ، ممکن است در طول فرآیند از شما نام کاربری و رمزعبور ویندوز خواسته شود که باید آن را وارد کنید.
8. پس از حذف آپدیت ، رایانه شما به طور خودکار ریستارت خواهد شد.

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza