بیش از 20 راه حل برای برطرف کردن تمام مشکلات واتساپ

واتساپ یکی از بزرگترین پیامرسان های محبوب در دنیا است که توسط فیسبوک توسعه و پشتیبانی داده میشود ، با توجه به کد نویسی و طراحی بی عیب و نقص این برنامه در اغلب موارد مشکلات مختلفی برای کاربران در هنگام کار با این پیامرسان رخ خواهد داد.
به تازگی بازخوردهای مختلفی از کاربران واتساپ در مواجهه با برخی از مشکلات دریافت کرده ایم که در این مقاله قصد داریم 20 راه حل را در 5 دسته مشکل عمده از واتساپ بررسی و آنها را معرفی کنیم.

قسمت اول : مشکلات مربوط به نصب واتساپ

واتساپ با گوشی شما ناسازگار است (Device not compatible)

این مشکل اغلب در هنگام نصب برنامه واتساپ و در گوشی های قدیمی اندروید یا ios بیشتر رخ میدهد.
به عنوان مثال واتساپ از گوشی هایی که از نسخه 2.2 پایینتر هستند پشتیبانی نمیکند برای بررسی نسخه اندروید خود به تنظیمات گوشی خود بروید (Settings > About) و نسخه سیستم عامل خود را مشاهده کنید.

واتساپ با گوشی شما ناسازگار است (Device not compatible)


کمبود فضای ذخیره سازی (Lack of storage)

زمان هایی به دلیل پُر بودن حافظه داخلی گوشی کاربران قادر به نصب برنامه واتساپ بر روی گوشی نیستند ، اولا اطمینان حاصل کنید که واتساپ را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده اید و اینترنت شما به درستی متصل است.
علاوه بر این اگر فضای ذخیره سازی کافی برای نصب واتساپ نداشته باشید باید به Settings > Storage بروید و میزان فضای اشغال شده را مشاهده و فضاها را مدیریت کنید به عبارت دیگر فایلها و برنامه های اضافی گوشی را حذف کنید.

کمبود فضای ذخیره سازی (Lack of storage)


خراب بودن گوگل پلی یا اپ استور

عدم اتصال به گوگل پلی یا اپ استور یک مسئله رایج در بین کاربران است. به همین دلیل بسیاری از کاربران قادر به نصب واتساپ نیستند.

برای رفع این مشکل میتوانید این پیام رسان را از وب سایت رسمی واتساپ دانلود کنید پس قبل از دانلود مجوز نصب فایل نصب را در گوشی باید صادر کنید برای همین به Settings > Security رفته و گزینه Unknown Source را فعال کنید.

خراب بودن گوگل پلی یا اپ استور


عدم دریافت کدفعال سازی واتساپ

هنگامی که برای اولین بار واتساپ را در گوشی خود اجرا میکنید باید شماره موبایل خود را وادر کنید تا پس از آن کد تاییدی را دریافت کنید ، متاسفانه بسیاری از کاربران با دریافت این کد که از طریق پیامک ارسال میشود مشکل دارند.

در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که شماره موبایل را صحیح وارد میکنید اگر هیچ پیامکی را دریافت نکردید میتوانید بر روی Call me ضربه بزنید تا با شما تماس گرفته شود ، کد امنیتی برای شما خوانده خواهد شد.

عدم دریافت کدفعال سازی واتساپ


قسمت دوم : مشکلات مربوط به عدم اتصال واتساپ

برنامه پشتیبانی نمیشود (Unsupported application)

پس از حل مشکلات مربوط به نصب ممکن است مشکلات اتصال به اینترنت برای شما رخ دهد ، در اغلب این موارد واتساپ کار نخواهد کرد و اتصالی با سرورهای واتساپ برقرار نخواهد شد زیرا در بیشتر مواقع نرم افزار واتساپ شما قدیمی است برای همین باید واتساپ را از طریق گوگل پلی یا اپ استور بروزرسانی کنید.

پس از وارد شدن به صفحه بروزرسانی واتساپ در گوگل پلی بر روی دکمه Update ضربه بزنید و منتظر بمانید که واتساپ بروزرسانی شود و مجدد وارد برنامه شوید.

برنامه پشتیبانی نمیشود (Unsupported application)


حافظه کش واتساپ را خالی کنید

یکی از دلایل عدم اتصال واتساپ مربوط به داده های حافظه پنهان می باشد. در گوشی های اندروید شما میتوانید حافظه کش را حذف کنید برای همین به Settings > App info > WhatsApp برورید (در صورت وجود دکمه Storage بر روی آن ضربه بزنید) سپس Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید و واتساپ را مجدد راه اندازی کنید.

حافظه کش واتساپ را خالی کنید


عدم وجود اینترنت یا اینترنت نامناسب

اگر شما از طریق یک شبکه اینترنت ضعیف یا ناپایدار استفاده میکنید قطعا به سختی میتوانید با سرورهای واتساپ ارتباط برقرار کنید.

به تنظیمات گوشی رفته و اطمینان حاصل کنید که حالت پرواز گوشی غیرفعال است سپس به یک وای فای صحیح اتصال پیدا کنید ، اگر وای فای مناسب در دسترس نیست میتوانید از اینترنت دیتا خود استفاده کنید.

عدم وجود اینترنت یا اینترنت نامناسب


قسمت سوم : مشکلات مربوط به مخاطبلین در واتساپ

مخاطبین واتساپ نمایش داده نمیشوند

اگر در واتساپ نمیتوانید مخاطبین خود را مشاهده کنید نگران نباشید زیرا شما به راحتی میتوانید این مشکل را حل کنید ، برای حل این مشکل به Settings > Contacts رفته و گزینه Show all contacts را انتخاب کنید.

مخاطبین واتساپ نمایش داده نمیشوند


مخاطب اضافه شده در واتساپ نمایش داده نمیشود

اگر اخیرا یک مخاطب را به دفترچه تلفن گوشی اضافه کرده اید اما در لیست مخاطبین واتساپ آن را مشاهده نمیکنید نگران نباشید زیرا با یک رفرش ساده این مشکل حل خواهد شد.

معمولا واتساپ زمان های طولانی را برای بروزرسانی خودکار مخاطبین انتخاب میکند ولی خودتان به دستی میتوانید این کار را انجام دهید برای همین به مخاطبین واتساپ رفته و  بر روی منو ضربه بزنید و Refresh را انتخاب کنید.

مخاطب اضافه شده در واتساپ نمایش داده نمیشود

صبر کنید تا مخاطبین برورسانی شوند اما توجه کنید ممکن است آن شماره ای که میخواهید در لیست واتساپ نمایش داده شوند عضو واتساپ نباشد پس منطقی است که آن شخص در لیست مخاطبین واتساپ نمایش داده نشود.


مخاطبین تکراری در واتساپ

اگر شما در لیست مخاطبین واتساپ ، مخاطب های تکراری زیادی دارید نگران نباشید زیرا این مشکل در بین کاربران واتساپ به وفور یافت میشود ، فقط کافی است به مخاطبین واتساپ بروید و به صورت دستی مخاطبین تکراری را حذف کنید ، علاوه بر این میتوانید توسط انتخاب گزینه هایی مانند merge/join در Contact این مشکل را حل کنید همچنین برخی از برنامه های کاربردی هم وجود دارند که میتوانند مخاطبین تکراری را حذف کنند.

مخاطبین تکراری در واتساپ


قسمت چهارم : مشکلات مربوط به چت ها در واتساپ

جستجوی واتساپ کار نمیکند

واتساپ به کاربران اجزا میدهد تا کلمه یا جمله ای را در چت های خود جستجو کنند ، این کار به کاربران کمک میکند تا چت های قبلی خود را به راحتی پیدا کنند.

اگر شما نمیتوانید در جستجوی واتساپ چیزی را تایپ کنید و یا مشکلات خاصی را در آن دارید میتوانید آن را به راحتی حل کنید البته توجه کنید که این مشکل بیشتر برای کاربران ios رخ میدهد ، برای همین به Settings > General > Spotlight Search رفته و گزینه WhatsApp در قسمت Search Result را فعال کنید.

جستجوی واتساپ کار نمیکند


عدم پخش ویدیو در واتساپ

همانطور که میدانید کاربران واتساپ میتوانند به راحتی ویدیوهای مختلفی را در واتساپ با دیگران به اشتراک بگذارند و آنها را مشاهده کنند. واتساپ برای باز کردن ویدیوها از برنامه های نصب شده در گوشی استفاده میکند و همانند تلگرام به برنامه داخلی خود پایبند نیست پس میتوان نتیجه گرفت اگر مشکلی در پخش ویدیوها در واتساپ وجود دارد به برنامه پخش کننده گوشی ما باز میگردد.

به طرو مثال در بیشتر گوشی ها مشکل میتواند از Google Photos باشد ، برای همین به گوگل پلی بروید و برنامه Google Play را به بروزرسانی کنید.

در برخی از مواقع ممکن است فرمت ویدیوی که قصد باز کردن آنرا دارید توسط برنامه و گوشی شما قابلیت اجرا رانداشته باشد پس باید آنرا ذخیره کنید و توسط برنامه های حرفه ای پخش کننده آن را باز کنید.


در واتساپ نمیتوان نقشه ها را باز کرد

واتساپ به کاربران خود اجازه میدهد تا موقعیت های مکانی خود را از طریق نقشه ارسال یا به اشتراک بگذارید. این نقشه ها معمولا توسط برنامه Goolge Maps باز میشوند اما ممکن است که برنامه گوگل مپ مشکل داشته باشد پس در اولین فرصت باید برنامه Google Map را در طریق گوگل پلی بروزسانی کنید.

در واتساپ نمیتوان نقشه ها را باز کرد


چگونگی غیرفعال کردن دو تیک در پیامهای واتساپ

در واتساپ چنانچه پیامی از طرف شما به شخصی ارسال شود و آن پیام به درستی به گوشی آن شخص ارسال شود دو تیک در کنار پیام خواهد آمد و اگر آن شخص پیام را بخواند دو تیک آبی خواهد شد.

خوشبختانه شما میتوانید به راحتی این ویژگی را در واتساپ خاموش کنید تا دیگران متوجه خواندن پیام ها توسط شما نشوند اما توجه کنید که با غیرفعال کردن این ویژگی شما هم نمیتوانید وضعیت تیک خوردن را مشاهده کنید.

در واتساپ به Settings > Accounts > Privacy رفته و گزینه  Read Receipts را غیر فعال کنید.

چگونگی غیرفعال کردن دو تیک در پیامهای واتساپ


آخرین بازدید خود را در واتساپ مخفی کنید

اگر علاقه ای به مشاهده آخرین بازدیدتان در واتساپ توسط دیگران را ندارید میتوانید به راحتی آخرین وضعیت آنلاین بودن خود را در واتساپ مخفی کنید.

برای همین به Settings > Account > Privacy رفته و بر روی Last Seen ضربه بزنید.

آخرین بازدید خود را در واتساپ مخفی کنید

هم اکنون میتوانید به راحتی و به سلیقه خود حریم خصوصیتان را مشخص دهید برای اینکه هیچ فردی نتواند آخرین بازدید شما را ببیند باید Nobody  را انتخاب کنید و اگر میخواهید فقط مخاطبینی که شماره آنها را دارید بتوانند آخرین وضعیت شما را ببنید باید گزینه My contacts را انتخاب کنید.


دانلود نشدن تصاویر و ویدیوها در واتساپ

اگر دوستتان برای شما تصویر یا ویدیویی را ارسال کرد و شما نمیتوانید آنرا دانلود کنید در اولین قدم باید از اتصال خود به اینترنت از طریق وای فای یا دیتا مطمئن شوید.

دانلود نشدن تصاویر و ویدیوها در واتساپ

در حالت دیگر ممکن است که حافظه گوشی شما پُر شده باشد که در راه حل های قبلی در مورد آن صحبت کرده ایم.


قسمت پنجم : سایر خطاها و مشکلات واتساپ

هنگ کردن واتساپ (WhatsApp isn’t responding)

هنگ کردن واتساپ (WhatsApp isn’t responding)

اگر چه با بروزرسانی های مختلف واتساپ این مشکل میتواند حل شود اما در بسیاری از موارد در هنگام کار کردن یا ورود به واتساپ با این خطا برخورد میشود.

با مشاهده این خطا بر روی OK ضربه بزنید و وارد Task Manager گوشی خود شوید و تمامی برنامه های در حال اجرا را ببندید سپس واتساپ را مجدد اجرا کنید ، اگر مجدد با این خطا روبرو شدید باید واتساپ را به طور کامل از روی گوشی حذف کنید و از طریق گوگل پلی آن را دانلود و نصب کنید به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.


نمیتوان از داده های واتساپ پشتیبان گیری کرد

کاربران واتساپ میتوانند از داده های خود در واتساپ از طریق google drive یا iCloud پشیتبان گیری کنند ، برای انجام این کار باید به Settings > Chats > Chat Backup رفته و بر روی Backup ضربه بزنید.

نمیتوان از داده های واتساپ پشتیبان گیری کرد

به طور خودکار از اطلاعات شما در واتساپ پشتیبان گرفته خواهد شد و در گوگل درایو یا آیکلاد ذخیره خواهد شد. اگر شما قادر به انجام این کار نیستید باید اتصال به اینترنت خود را بررسی کنید و یا از میزان حافظه خالی فضای ابری خود اطمینان حاصل کنید.


مشکلات مربوط به بازگرداندن داده های پشتیبان گرفته شده واتساپ

مشکلات مربوط به بازگرداندن داده های پشتیبان گرفته شده واتساپ

پس از تهیه پشتیبان اگر قادر به بازگرداندن آن داده ها نیستید ، شما میتوانید از برنامه dr.fone استفاده کنید ، این برنامه کمک میکند تا اطلاعات واتساپ را از گوشی اندرویدی یا آیفون بازیابی کنید.


عدم برقری تماس تصویری و صوتی در واتساپ

همانطور که میدانید در واتساپ میتوان تماس های صوتی و تصویری را با دیگران برقرار کنید ، فقط کافی است وارد صفحه چت فرد مورد نظر شوید و بر روی آیکون تلفن ضربه بزنید تا بتوانید تماس صوتی یا تصویری بگیرید.

عدم برقری تماس تصویری و صوتی در واتساپ

اگر مشکلی در تماس دارید ممکن است شما از اینترنت ناپایدار (خراب) استفاده میکنید برای همین اینترنت خود را بررسی کنید و در صورت بروز مجدد مشکل برنامه را بروزرسانی کنید یا آنرا بسته و مجدد باز کنید.


در این مقاله تلاش کردیم تا مشکلاتی که کاربران واتساپ با آن مواجه هستند را به طور خلاصه و کلی بیان و راه حل های مربوط به آن را بررسی کنیم ، چنانچه مشکلی با واتساپ دارید که در این مقاله آنرا درج نکرده ایم لطفا از طریق نظرات همین پست به اطلاع ما برسانید تا پس از بررسی مشکل و راه حل های موجود در همین مقاله درج گردد.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza