سامانه جامع انبار چیست؟ آموزش ثبت کدپستی در سامانه جامع انبارها

از ابتدای آبان ماه 1395 همه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد خرید یا فروش کالا را دارند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای کالا خود را در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.
در صورتی که صاحبین کالا یا گیرنده های کالا کد پستی های خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده باشند و قصد گرفتن بارنامه را داشته باشند با پیغام خطای درصد استفاده از کدپستی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها برای محل بارگیری/محل تخلیه بیشتر از حد مجاز شرکت می باشد را مشاهده خواهند کند ، برخی از شرکت های حمل و نقل مجاز به ارائه کدپستی 1111111111 هستند که که به صورت محدود میتوانند از آن استفاده کنند ولی پس از اتمام این کد باید از کدهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها استفاده کنند.
در بسیاری از موارد مشاهده شده که صاحبین کالا یا شرکت های حمل و نقل از کدهای پستی دیگر انبارها که متعلق به دیگران است برای ثبت استفاده میکنند که این کار تخلف است.

پس از ثبت کد پستی در سامانه جامع انبارها حدودا باید بین 6 ساعت تا چندین روز را برای تایید صبر کنید ، چنانچه زمان تایید طولانی شد با پشتیبانی استان خود تماس بگیرید (شماره های پشتیبانی سامانه جامع انبارها در آخر مقاله گفته شده است)


سامانه جامع انبارها چیست؟

جهت تسهيل و تسریع فرایندهای تجاری و همچنين نظارت و مدیریت کارآمد ورودی و خروجی زنجيره تجاری ميبایست ابزاری برای شناسایي مکان نگهداری هر کالا و ميزان خروج و ورود کالاها به هر انبار در هر لحظه وجود داشته باشد. به این ترتيب امکان تشخيص مکان و جریان کالاهای فاقد مجوز و قاچاق برای دولت وجود داشته و تسهيل جریان اطلاعات انبارداری و مدیریت موجودی برای توزیع کنندگان و فروشندگان و سایر فعالان زنجيره تامين فراهم ميشود.  سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا با هدف مدیریت ورود وخروج کالا به کشور، شناسه دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالا، انبارش کالا در انبارها و مراکز نگهداری دارای شناسه، مدیریت ميزان ورود کالا به انبار(از طریق قبض)، نگهداری اطلاعات مربوط به مالک کالا و تغييرات ، کنترل خروج کالا از انبار(از طریق بيجک یا سند خروج کالا) و در نهایت مدیریت موجودی انبارها در طول زنجيره تامين به توسعه تجارت رسمي در کشور کمک مي نماید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

برای ثبت کد پستی در سامانه جامع انبارها باید به سایت nwms.ir مراجعه کنید ، در صفحه اصلی سایت بر روی "ثبت واحد" کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در این صفحه باید کد ملی و شماره موبایل کاربر وارد شود تا بررسی ها و اعتبارسنجی ها انجام گیرد. بر روی "تایید و مرحله بعد" کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

بلافاصله برای شماره موبایل وارد شده پیامکی ارسال خواهد شد که در آن کد فعال سازی وجود دارد ، آن را در صفحه وارد کنید و بر روی "تایید کد و مرحله بعد" کلیک کنید. اگر کدفعال سازی برای شما پیامک نشد پس از بررسی صحت شماره موبایل بر روی "ارسال دوباره کد" کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در صفحه بعدی شخصیت حقیقی یا حقوقی بودن را مشخص کنید ، پس از آن اطلاعات مختلفی مانند شماره شناسنامه ، جنسیت ، تاریخ تولد را وارد کرده  بر روی "تایید" کلیک کنید ، توجه کنید که اطلاعات هویتی وارد شده باید مطعلق به همان شخصی باشد که در گام اول کد ملی آن را وارد کرده اید باشد.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

بلافاصله پس از کلیک بر روی "تایید" نام و نام خانوادگی شما از سرور ثبت احوال دریافت خواهد شد ، در صورت صحت اطلاعات بر روی "تایید و مرحله بعد" کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در این مرحله باید اطلاعات واحد/مجتمع خود را وارد کنید ، در ابتدا باید کد پستی مکان خود را وارد کنید و بر روی "تایید" کلیک کنید.

هم اکنون با استعلام گیری از شرکت پست ، تمامی مشخصات مکان مانند استان ، آدرس و... در زیر نمایش داده خواهد شد.

شما باید سایر اطلاعات درخواستی که با ستاره قرمز رنگ مشخص شده است را به طور کامل پُر کنید.پس از تکمیل اطلاعات بر روی "ثبت نام" کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

پس از ثبت پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد ، همانطور که در پیام نوشته شده است برای تایید اطلاعات باید با در دست داشتن اسنادی که گواهی میدهد شما کد پستی وارد شده محل انبار است به اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان خود مراجعه کنید.
همچنین به شما نام کاربری و رمزعبوری داده میشود که میتوانید توسط آن به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود بپردازید.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها 


ورود به سامانه جامع انبارها

برای ورود به سامانه جامع انبارها و مدیریت عملیات انبارداری (ثبت، حذف، ویرایش، ابطال، قطعی سازی و...) وارد آدرس app.nwms.ir/login شوید.

نام کاربری و رمزعبور خود که در مرحله ثبت نام به شما داده شد را وارد کرده و بر روی "ورود" کلیک کنید. چنانچه رمزعبور را فراموش کرده اید بر روی "بازیابی رمز عبور" کلیک کنید.

ورود به سامانه جامع انبارها

در صفحه اصلی شما میتوانید به قسمت های مختلف وارد شوید ، دو گزینه اصلی "ثبت رسید" و "ثبت حواله" در صفحه وجود دارد که میتوانید بر روی آنها کلیک کنید.

ورود به سامانه جامع انبارها

برای ویرایش مشخصات خود کافی است از منو سمت راست بر روی "واحدهای نگهداری کالا" کلیک کنید تا در سمت بتوانید واحد را ویرایش یا حذف کنید.

ورود به سامانه جامع انبارها

همچنین با کلیک بر روی عملیات انبار داری میتوانید گزینه های مختلف مانند (کاردکس کالا ، مدیریت رسید ، مدیریت حواله ، معاملات ، تفکیک و تجمیع) را مشاهده کنید.

در صورتی که برای صاحب کالایی بارنامه ای صادر شود پیامکی با این متن برای آن ارسال خواهد شد : " کاربر گرامی، تعداد 1 بارنامه از تاریخ --- تا --- برای واحدهای شما صادر گردیده،ضروری است با ورود به سامانه انبار(nwms.ir) نسبت به تایید یا رد بارنامه خود اقدام نمایید.در غیر اینصورت، مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات واحد به عهده شما می باشد.

ورود به سامانه جامع انبارها


شماره های پشتیبانی سامانه جامع انبارها

چنانچه در روند ثبت نام ، ورود ، کار با سامانه و... مشکل داشتید میتوانید به صورت تلفنی با پشتیبانی به صورت استانی تماس بگیرید ، برای مشاهده شماره ها به صفحه اصلی سایت به نشانی www.nwms.ir وارد شوید سپس مطابق شکل زیر استان خود را انتخاب کرده تا شماره پشتیبانی را مشاهده کنید.

شماره های پشتیبانی سامانه جامع انبارها


سخن پایانی

در اینجا به پایان مقاله آموزشی رسیدیم چنانچه تمایل دارید تا سامانه جامع انبارها را به طور کاملتر و تخصصی تر آموزش دهیم ، از طریق همین صفحه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza